ŠKODA SUPERB iV Začátek nové éry

ŠKODA SUPERB iV Začátek nové éry

První vůz ŠKODA s plug‑in hybridním pohonem a dojezdem až 55 km v čistě elektrickém módu v režimu WLTP

Nový vůz ŠKODA SUPERB iV je prvním sériově vyráběným modelem značky ŠKODA s plug‑in hybridní technologií. Kombinace výkonného spalovacího motoru a elektromotoru nabízí velmi ekologickou jízdu při zachování maximálního výkonu. Baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh, emise CO2 činí méně než 40 g/km. Dojezd v čistě elektrickém režimu činí až 55 km dle cyklu WLTP. ŠKODA SUPERB iV plní emisní normu Euro 6d‑TEMP. 

 

Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije například pohodlně přes noc. Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny. Konektor nabíjecího kabelu se nachází pod krytkou v masce chladiče. ŠKODA SUPERB iV je také schopen dobíjet baterii nebo udržovat nabití během jízdy na spalovací motor nebo rekuperací brzdné energie, aby se po delší cestě dal poslední úsek před cílem, například ve městě, zvládnout opět bez lokálních emisí.

Skvělá dynamika díky podpoře elektromotoru

- O čistě elektrickou jízdu se stará elektromotor s výkonem 85 kW, který automaticky nebo na pokyn řidiče pomáhá benzinovému motoru o výkonu 115 kW (156 k). Volba jízdního režimu Driving Mode Select umožňuje tři různé speciální režimy: režim SPORT, elektrický režim a hybridní režim. Režim SPORT nabízí maximální systémový výkon 160 kW (218 k) a maximální točivý moment 400 Nm. Se standardně dodávanou šestistupňovou automatickou převodovkou DSG dosahuje vůz dynamických jízdních výkonů. V elektrickém režimu využívá SUPERB iV výhradně elektromotor. V hybridním režimu automaticky zajišťuje elektronika souhru elektrického a spalovacího motoru.

Lithium‑iontová baterie je uložena v podlaze před zadní nápravou. Objem zavazadlového prostoru činí u karosářské verze liftback 485 l, u verze kombi 510 l. Objem palivové nádrže činí 50 l. Identifikačním znakem plug‑in hybridní varianty je plaketa iV na pátých dveřích. Příď zdobí přepracovaný nárazník s voštinovou strukturou a vzduchové clony Air Curtain. Zvukový generátor E-noise vydává během jízdy speciální zvuk, který s předstihem upozorní chodce a cyklisty, že se k nim blíží vůz jedoucí v elektrickém režimu.

Další asistenční systémy

Pro vůz ŠKODA SUPERB iV jsou exkluzivně nabízeny dva další asistenční systémy. Díky asistentu manévrování s přívěsem (Trailer Assist) je parkování a couvání s přívěsem jednoduché a bezpečné. Na displeji se zobrazí schematicky pohled na přívěs z ptačí perspektivy. Řidič nastaví pomocí otočného spínače ovládání zpětných zrcátek směr a úhel, ve kterém chce couvat. Poté už jen sleduje provoz za vozidlem a jemně přidává plyn a brzdí. Trailer Assist převezme kontrolu nad volantem. Systém Area View za pomocí čtyř kamer a zobrazení 360° pohledu na centrálním displeji značně ulehčuje řidiči parkování a manévrování v úzkých ulicích. 

ŠKODA představila novou Octavii

více...
Testy aut ,

VW T-Roc R

více...
Testy aut ,

VOLKSWAGEN Passat

více...